W poszukiwaniu nowych klientów firmy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi. Jednym ze sposobów na dotarcie do nowych partnerów jest Cold mailing. Ten sposób docierania do klientów pojawił się w naszym kraju stosunkowo niedawno, do jego powstania przyczynił się powszechny dostęp do internetu. Okazało się, że pocztę elektroniczną można wykorzystać do tego, aby znaleźć nowych klientów i przedstawić im swoją ofertę. Cold mailing okazał się narzędziem bardzo skutecznym, szybko więc zdobywa coraz większą popularność. O czym pamiętać decydując się na Cold mailing?
Jeszcze kilka lat temu wyjątkowo skutecznym narzędziem sprzedażowym był telemarketing. Dzisiaj jego znacznie stało się niemal marginalne, za to w siłę rośnie Cold mailing. Decydując się na wykorzystywanie poczty elektronicznej jako narzędzia do zdobywania nowych klientów należy pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach. Najważniejsze jest w Cold mailingu pamiętanie o tym, aby wysyłane do potencjalnych klientów e-maile miały charakter spersonalizowany. Klient, który otrzymuje wiadomość z dedykowaną tylko jemu treścią, traktuje ją bardziej poważnie. Do tego wysyłając spersonalizowaną wiadomość zwiększmy szanse na to, że wiadomość ta zostanie przez odbiorcę przeczytana do końca. Należy pamiętać również o tym, aby przesyłana wiadomość nie była zbyt długa. Powinna mieć taką długość, aby klient mógł ją odczytać nie tylko siedząc przy stacjonarnym komputerze, ale także korzystając z telefonu komórkowego. Treść e-maila powinna być zwięzła i krótka, ale musi zawierać wszystkie niezbędne dla klienta informacje o firmie, usłudze, produkcie. Szanse, że dobrze skonstruowana wiadomość (za taką uważana jest wiadomość spersonalizowana) wynoszą około 70 procent. Jest to więc wskaźnik bardzo wysoki. Warto pamiętać o tym, że rolą Cold mailing jest przede wszystkim próba zbudowania takich relacji, aby przełożyły się one na sprzedaż. Cold mailing nie jest narzędziem, które wykorzystywane jest bezpośrednio do sprzedaży. Wysyłając e-maila nie można zapomnieć o podaniu na końcu danych do kontaktu. Mail powinien kończyć się podaniem zarówno nazwy i adresu firmy, jak również numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Do kogo wysyłać maile?
Cold mailing to jedno z bardziej obecni skutecznych narzędzi służących do nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Aby moc jednak wykorzystać możliwości, które daje Cold mailing potrzebna jest baza kontaktów, w której powinni znaleźć się przede wszystkim potencjalni klienci. Nie ma sensu wysyłanie maila do producenta kosmetyków przez firmę, która oferuje artykuły szkolne. Stworzenie dobrej bazy kontaktów jest więc niezwykle ważnym zadaniem w momencie podjęcia decyzji o marketingu internetowym z wykorzystaniem możliwości jakie daje Cold mailing.
Bazę kontaktów można tworzyć samodzielnie, zdecydowanie jednak częściej wykorzystywane są zasoby, którymi dysponują profesjonalne firmy tworzące ogólne lub bardziej szczegółowe bazy maili.
Cold mailing to nowe, skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów.
Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl |